Resan till Bygdeå 2008

Zacco i skuggan
Efter halva resan upp ville Zacco stanna i skuggan.

Äntligen framme på Bobacken

Cabela,Enya,Ticka ,Jura och Zacco

Mats busar med Cabela och Enya.

Här simmas det i Dalkarsån som ligger vid slutet av läggdan.

På besök hos Annika och Melker i Bygdesten.

Cabela ,Ripa, Smilla,Zacco och Lo.

Här har Zacco letat upp skottplatsen till mig på spåret som Mats lade för 20 timmar sedan.
Vi hittade förädlad lever och antog att djuret inte gått så långt.
Efter det så ville "jaktledaren" ha reda på hur jag hade tänkt lägga upp spårarbetet, med skyttar och allt.

Här har Zacco tagit upp spåret och nu bär det iväg.

Här ser skytten djuret igen och skjuter när Zacco håller på att "ringa" till höger utanför bilden.

Här stannade Zacco vid en sårlega, vi väntade i ca 10 min och passade på att dricka vatten,både Zacco och jag.

Efter 1,3 Km och en "metkrok" på slutet ,hittade vi "Älgen". Närmare ett autentiskt eftersök kommer man förmodligen inte.TACK Mats för ett mycket lyckat och roligt eftersök.

På hemvägen övernattade vi på Fliken, vilket kanonställe,tack Ulrika och Uffe.

Kommentarer
Postat av: Mats

Tack själva för några underbara dagar på sveriges nordligaste framsida. Ni skötte er bra Zacco och Mats efter den sega älgen fast skytten inte var riktigt klok. Men så är det ibland!!

Har du anmält???


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback