Resåkra 2006-11-11

Dagens spår skulle bestå av 2 sårlegor och ett bloduppehåll på ca 30 steg.
Efter spårläggningen så var det tid för lydnadsträning.
Pga regnet så blev passet ganska kort, men mycket lärorikt.
Vi var bara 3 hundar som  gick på ett led, Carina hade startpistol och sköt.
När hon skjutit så gjorde vi halt, en dummie kastades och någon av hundarna skulle hämta den på förarens kommando.
Mycket bra träning, övriga hundar skulle stanna kvar hos sin förare.Där gällde det verkligen att använda sin röst.Ingen av hundarna hade koppel.
Efter lydnadsträningen var jag blöt in på kallingarna, tur att jag hade ombyte med mig.
Nu var det dags för spåren.
Första sårlegan fick jag visa honom.
Bloduppehållet hade han inga problem med.
Andra sårlegan hittade han själv, jag han fram och fick titta innan han åt upp leverbitarna.
Dagens svårigheter bestod av 2 naturliga störningar.
Precis när jag hade lagt spåret så sprang 6 dovhjortar rakt över spåret, sen gjorde regnet inte det lättare precis.
Men men, han hittade klöven och vi körde hem dy blöta igen.
När vi kom hem så frågade Kajsa om Zacco hade badat idag??
Men nej, det var "bara" regnet.
Hade det inte varit för att det var träning så hade vi nog tillbringat hela dagen i soffan framför Tv'n.
Men när man kommer hem så är det kanonskönt att ha varit ute ändå.

Kommentarer
Postat av: Lis & Jessi

Hallå grabbar (Mats & Zacco)!
Så glad jag är att ni gillar spårträningen och jaktapportering! Det är ju nämligen precis det som jag och Jessi gillar allra bäst.....
Nu är ni väl snart redo för ett öppenklass spår ;o)
Ha de bäst!
Lis & Jessi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback