Viltspårkursen i Resåkra är tyvärr slut för denna gången

Ja då var det slut för denna  gången.
Efter 10 kurstillfällen är det dags att avsluta ytterligare en mycket givande kurs med Eskil och Karina.
Kursen slutar på Torsdag med mörkerskytte.
Det är Krister och Jonas som instruerar i detta, två mycket duktiga skyttar och instruktörer.
Jag kan varmt rekomendera alla att gå kurser här.
Själv har jag planerat att ta jägarexamen till nästa höst.
Inte så mycket för själva jakten utan mitt intresse är just eftersöket.
Fram tills dess är det bara att hoppas att något jaktlag skall höra av sig till oss, så vi får lite "riktig" träning.
Givetvis kommer jag att lägga spår hela vintern själv.
Jag kommer också att träna apportering, mycket passivitet.
Zacco blir nämligen väldigt ivrig när skottet brinner av.
Han vill fort iväg och hämta "bytet", men men det går att arbeta bort.
Igentligen är det ett ganska angenämt problem, om man nu inte skall tävla.// Mats



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback