Viltspårprov öppenklass

Ikväll så var vi i Tyringe och gick ett öppenklass spår mitt i allt ståhej med Taffie och utställning i Hasslarp till helgen.
Men det gick bra trots allt.
Han jobbade bra som vanligt, fixade alla vinklar och bloduppehåll ända till vi kom till en väg, där tappade han spåret av någon anledning.
Domaren kallade tillbaks oss, och jag satte på honom på spåret igen.
Skottet var inga problem, det bara triggade honom ännu mer.
Efter det var det aldrig någon tvekan.
Det blev ett andra pris, pga tappet vid vägen ,i övrigt tyckte domaren att han jobbade utmärkt.
Så det är bara att fortsätta att träna.



Kommentarer
Postat av: Nelli

Grattis brorsan till 2:a priset.Det var ju kanonbra.
Du fixar 1:a priset nästa gång,eller hur!!
Och jag ser att du ska ha en dejt ikväll,lycka till på den....
kram syrran

Postat av: Amelie, Taffies matte

Grattis till 2a priset på viltspåret!!!
Jag sitter här på Öland och håller tummarna för dig och "Tuffsan"...
Hälsningar från Amelie och Taffies familj på kennel GiHaTass

2007-06-01 @ 19:46:43
URL: http://www.gihatass.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback