2009-08-20

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade sidan.
Det har hänt en del sedan sist.
Jag har blivit färdig med min jägarexamen, teori och praktiska prov avklarade.
Nu är det bara till att handla vapen.
Jag och Zacco har legat i jour för ett jaktlag på gränsen till Småland denna veckan.
Än så länge har vi , tack och lov, "bara" behövt åka ut på 1 eftersök.
Tyvärr så var det ett benskott, Zacco hittade skottplatsen och på den hittade vi blod och en del korta hår.
När vi kom fram till platsen så visade det sig att man hade gått med en annan hund innan oss ca 300 meter in i skogen,tyvärr.Den första hunden hade skallat 2 gånger och förmodligen bara skrämt upp djuret som gick vidare.
Trotts detta så tog Zacco upp spåret , hittade 3 sårlegor med blod, under hela spåret så hade han bra drag i linan och det syntes att vi var på rätt väg, efter ca 1,5 km avbröt jaktledaren.
Förmodligen drev vi bocken framför oss hela tiden, dom springer i princip lika bra på tre ben, och dom kan springa långt.
Tyvärr hittade vi ingen bock men jag är mycket nöjd med Zacco´s spårarbete ändå.
Dom skulle sätta ut skyttar i den såten som vi var påväg emot, samma kväll, och på morgonen dagen efter.
Förhoppningsvis så visar sig den skadade bocken då.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Ja, det var ett fint grönt kort vi fick se igår. Grattis till jägarexamen, och tack för fika och trevligt samkväm igår!

Postat av: Amelie & Ölandstokarna

Ja det var ett tag sen senaste uppdateringen! Stort GRATTIS till examen, nu har husse äntligen kommit ikapp sin hund!!! Hoppas allt är bra med er alla. Kram från Öland =)

2009-08-24 @ 23:07:04
URL: http://www.gihatass.se
Postat av: Svenne.

Jag, Matte och styvhusse kommer och besöker er imorgon i skogen. Zacco vill kanske lära mig spåra då? Styvhusse är sugen på det.... :)

2009-09-04 @ 18:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback